Så löd frågan den 6 maj och jag vet själv hur många kommentarer jag fick när jag uppmärksammade höghastighetståg i en punkt när Åsa Torstensson sa vissa saker om Borås och Göteborgare:
Det verkar inte som alla bestämt sig kring detta om införande av höghastighetståg än så länge. Antalet vet ej-röster säger något om saken. För övrigt tillhör jag den sista gruppen. Visst var det saker som hände när vintern slog till 2009/2010. Visst kan det finnas ärenden som är mer behjärtansvärda. Frågeställningen höghastighetståg väntas fortsätta är min gissning.
2010-05-21, 15:52 Permalink
Andra bloggar om: Höghastighetståg
Höghastighetståg är dömt att misslyckas - därför att vi har vinter på våra breddgrader!
Katarina Bredberg: Den 6 maj ställde jag frågan: Behöver vi höghastighetståg? Cirka två veckor senare hade folk svarat följande: JA svar: 3 (21 procent) NEJ svar: 5 (36 procent) VET EJ svar: 6 (43 procent) De flesta, 43 procent, svarade VET EJ (vet ej till höghastighetståg). Jag tillhörde den kategorin. Lite färre, 36 procent, svarade NEJ (nej till höghastighetståg). Kanske du tillhörde de 36 procenten? Minoriteten, 21 procent, svarade JA (ja till höghastighetståg). Eftersom 14 personer svarade på marknadsundersökningen så går det inte att statistiskt säkerställa tillförlitligheten i uppgifterna. I de flesta opinionsundersökningar brukar 1 000 personer intervjuas. Eftersom du nu gör kommentar om detta börjar jag bli intresserad av att få en statistisk tillförlitlighet. För säkerhets skull ska jag rådfråga SOM-institutet, Göteborg. Men det får anstå tills min nuvarande fråga blivit besvarad. Enligt det nya budgetförslaget från s, fp och c i Västra Götalandsregionen så kommer också satsning på infrastruktur, däribland det västsvenska infrastrukturpaketet. Frågan om höghastighetståg verkar fortsätta.
Förnamn och efternamn är obligatoriskt. E-postadress och webbadress är valfritt.
Skriv sedan din kommentar och klicka på Spara kommentar. |